Leidinggeven in de 21ste eeuw betekent regelmatig met elkaar in gesprek gaan – over de voortgang in het werk, over wat de medewerker nodig heeft om te kunnen (blijven) presteren, over nieuwe uitdagingen, motivatie, vitaliteit, enz. Hierdoor staan de formele periodieke gesprekken steeds vaker ter discussie en vragen werkgevers zich af wat hiervan nog het nut is.
Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen verschillende soorten gesprekken. De werkgever moet namelijk, vanuit juridisch perspectief, de ontwikkel- en prestatieafspraken en de voortgang hiervan helder en eenduidig schriftelijk vastleggen. In dit webpaper onderscheiden wij drie soorten gesprekken: de continue dialoog, het periodieke gesprek en het beoordelingsgesprek. Wanneer en waarom u welk type gesprek voert, hebben wij in onderstaande download op een rij gezet.
Vul hier de tekst die zal worden weergegeven als beschrijving in het abonneer op thema blok wanneer de gebruiker is uitgelogd / nog geen account heeft.
Log in met de gebruikersnaam die je altijd gebruikt en die bij ons bekend is, maar met het wachtwoord van je bijbehorende werk- school- of privéaccount van Microsoft of Gmail